Hoppa över navigering
  •   1

    Val av justerare samt tid för justering

  •   2

    Dagordningen godkänns

  •   3

    Närvarorätt

  •   4

    Anmälan av protokolljustering

  •   5

    Förvaltningsinformation

  •   6

    Övriga frågor

  •   7

    Månadsrapport mars 2021

  •   8

    Delegationsbeslut

  •   9

    Remiss från kommunstyrelsen Stockholms stad

  •   10

    11. Byte av ställföreträdare 210415

  •   11

    12 Ansökan om byte av ställföreträdare 210415

  •   12

    13. Byte av ställföreträdare 210415

  •   13

    14. Ansökan om byte av ställföreträdare 210415

  •   14

    15. Ansökan om byte av ställföreträdare 210415

  •   15

    16. Vitesföreläggande 210415

  •   16

    17. Vitesföreläggande 210415

  •   17

    Utgår

  •   18

    19. Vitesföreläggande 210415

  •   19

    20. Ansökan om god man för ensamkommande barn 210415

  •   20

    21. Ansökan om god man för ensamkommande barn 210415

  •   21

    22. Ansökan om god man för ensamkommande barn 210415

  •   22

    23. Ansökan om samtycke till uthyrning av fastighet 210415

  • § 1

    Val av justerare samt tid för justering

  • § 2

    Dagordningen godkänns

  • § 3

    Närvarorätt

  • § 4

    Anmälan av protokolljustering

  • § 5

    Förvaltningsinformation

  • § 6

    Övriga frågor

  • Nämndens ekonomi står inför två stora utmaningar, dels den rå­dande pan-
    de­mins utveckling och dels hur ett pausande av ESSET-projektet påverkar nämndens intäkter, som huvud­sakligen kommer från utlånad personal till projektet. Med hänsyn tagen till dessa faktorer och att ingen ytterligare in­formation tillkommit pro­gnosti­seras ett nollresultat per mars.

    Prognosen för arvoden (ej ensamkom­mande barn) kommer att bli högre än
    i erhållen budget. Förvaltningen uppskattar att 19 mnkr kommer att behö-vas, det vill säga cirka 4 mnkr mer än den fastställda budgeten på 15 mnkr. Asyl­sökande ensamkom­mande barn vi­sar på en kost­nad om cirka 2,5 mnkr för 2021. Pro­gnosen på arvo­deskostnaderna för ensamkommande barn med up­pehållstillstånd beräknas till cirka 3 mnkr.

     

  • § 8

    Funktionshinderrådets protokoll

  • § 9

    Delegationsbeslut

  • Ett utökat och förbättrat informationsut­byte mel­lan och inom vård- och om­sorgsgivare skulle kunna under­lätta för överför­myndaren att få mer utförliga läkarintyg och sociala utredningar. Förvaltningen menar därför att utreda­rens förslag kan tänkas ha en positiv inverkan på förvaltningens verksamhet.

     

    Utredaren konstaterar att en god man eller förvaltare ska kunna ta ställning
    i fråga om behandling av per­sonuppgifter som berör den beslutsoförmögne. Det­samma gäller vid möjligheten att använda personuppgifter vid kva­litets­uppföljning. Förvaltningen anser i likhet med utredaren att det är motiverat att införa en reglering motsvarande den som idag finns i patientdatalagens
    6 kap. 2 §, att en vård- och om­sorgsgivare får göra uppgifter om vård- och omsorgstagare som inte endast tillfälligt saknar förmåga att ta ställning till­gängliga för andra vård- och omsorgsgivare som är an­slutna till ett system med sam­manhållen vård- och omsorgsdoku­mentation.

    Ett

Vi använder cookies på denna webbplats för att förbättra din användarupplevelse.