Möte 2025-02-18
-
1
Sammanträdets öppnade och godkännande av föredragningslista
-
2
Val av justerare och dag för justering
-
Bilagor
-
231kb Ladda ner dokument
-
203kb Ladda ner dokument
-
132kb Ladda ner dokument
-
447kb Ladda ner dokument
-
167kb Ladda ner dokument
-
Bilagor
-
225kb Ladda ner dokument
-
774kb Ladda ner dokument
-
748kb Ladda ner dokument
-
215kb Ladda ner dokument
-
382kb Ladda ner dokument
-
157kb Ladda ner dokument
-
-
Bilagor
-
683kb Ladda ner dokument
-
646kb Ladda ner dokument
-
916kb Ladda ner dokument
-
975kb Ladda ner dokument
-
438kb Ladda ner dokument
-
-
10
Frågor från nämnden
-
11
Förvaltningschefens information
-
§ 1
Sammanträdets öppnade och godkännande av föredragningslista
-
§ 2
Val av justerare och dag för justering
-
Kommunstyrelsen har begärt yttrande från servicenämnden angående en motion om trygg skolskjuts.
Motionärerna beskriver att klagomål och synpunkter inkommit via funktionshinderrådet till förtroendevalda i utbildningsnämnden från vårdnadshavare till barn som är beviljade skolskjuts. Motionärerna yrkar på ett antal åtgärder som de anser att serviceförvaltningen ska verkställa i syfte att öka den upplevda tryggheten inom skolskjuts.
Serviceförvaltningen genomför på uppdrag av kommunstyrelsen centrala upphandlingar och förvaltar därefter ramavtalen och följer upp ställda krav. Serviceförvaltningen har i uppdrag att genomföra upphandling och avtalsförvaltning av stadens persontransporter.
Gällande persontransporter i form av skolskjuts fungerar avtalen i det stora hela bra och nuvarande ramavtalsleverantörer uppfyller ställda kvalitets- och säkerhetskrav. Det förekommer enstaka avvikelser, som leverantörerna hela tiden arbetar med att justera och förbättra.
Förvaltningens uppdrag sträcker sig till att genom upphandling tillhandahålla ramavtal för persontransporter. Inför framtida ny ramavtalsperiod sker ett gediget arbete tillsammans med stadens beställare. Utbildningsförvaltningen, som stor beställare har ett stort ansvar att hjälpa till att formulera krav i framtida upphandlingar.Bilagor
-
161kb Ladda ner dokument
-
99kb Ladda ner dokument
-
200kb Ladda ner dokument
-
-
Serviceförvaltningen gör bedömningen att servicenämnden uppfyller kommunfullmäktiges tre inriktningsmål. Förvaltningen har under perioden genomfört eller påbörjat allt arbetet enligt verksamhetsplan 2024.
Bilagor
-
231kb Ladda ner dokument
-
203kb Ladda ner dokument
-
132kb Ladda ner dokument
-
447kb Ladda ner dokument
-
167kb Ladda ner dokument
-
Kommunstyrelsen har begärt yttrande från servicenämnden angående en remiss om Avfallsplan för Stockholm 2025-2030. Servicenämnden har tidigare, 5 april 2024, yttrat sig och lämnat synpunkter angående förslaget. Servicenämnden hade synpunkter på sex av de föreslagna åtgärderna, i huvudsak gällde nämndens synpunkter vilken nämnd som utpekats som ansvarig för åtgärden. Av dessa sex synpunkter är fem omhändertagna i linje med servicenämndens önskan. Detta tackar nämnden för.
Bilagor
-
225kb Ladda ner dokument
-
774kb Ladda ner dokument
-
748kb Ladda ner dokument
-
215kb Ladda ner dokument
-
382kb Ladda ner dokument
-
157kb Ladda ner dokument
-
-
Bilagor
-
975kb Ladda ner dokument
-
916kb Ladda ner dokument
-
646kb Ladda ner dokument
-
683kb Ladda ner dokument
-
438kb Ladda ner dokument
-
-
§ 10
Frågor från nämnden
-
§ 11
Förvaltningschefens information