Möte 2022-06-08
-
1
Dagordning, protokoll, m.m.
-
3
Anmälan av övriga frågor
-
6
Information från kyrkogårdsnämndens råd för funktionshinderfrågor
-
11
Förvaltningschefens information
-
12
Övriga frågor
-
§ 1
Dagordning, protokoll, m.m.
-
§ 3
Anmälan av övriga frågor
-
Anmälan av inkomna protokoll, skrivelser och beslut som inkommit till förvaltningen samt kontorsyttranden av remisser som upprättats sedan föregående sammanträde.
Bilagor
-
152kb Ladda ner dokument
-
-
Samrådsprotokoll från föregående förvaltningsgruppssammanträde 2022-05-30.
Bilagor
-
123kb Ladda ner dokument
-
-
§ 6
Information från kyrkogårdsnämndens råd för funktionshinderfrågor
-
Anmälan av delegationsbeslut fattade av tjänsteman inom
kyrkogårdsförvaltningen enligt sammanställning.
Bilagor
-
143kb Ladda ner dokument
-
-
Tertialrapporten fokuserar på avvikelserapportering och åtgärder för att uppnå fullmäktiges mål. Förväntad måluppfyllelse samt en kortfattad redovisning av arbetet under perioden redovisas under respektive mål för verksamhetsområdet.
Kyrkogårdsnämnden bidrar till att kommunfullmäktiges tre inriktningsmål och målen för verksamheterna kan uppfyllas. Förvaltningen bedömer att samtliga av kommunfullmäktiges mål för verksamhetsområdena kommer att uppnås under året. Även nämndens mål för verksamheten bedöms ha uppfyllts under året liksom samtliga indikatorer.
Bilagor
-
Revisorerna för kyrkogårdsnämnden har avslutat revisionen
för nämndens verksamhet för år 2021. I årsrapporten redovisas
resultat och bedömningar av revisionsårets granskningar samt hur
rekommendationer från tidigare års granskningar har tagits hänsyn
till.
Sammantaget bedöms att kyrkogårdsnämnden i allt väsentligt har
bedrivit verksamheten på ett ändamålsenligt och från ekonomisk
synpunkt tillfredsställande sätt. Bedömningen grundar sig på om
resultatet är förenligt med kommunfullmäktiges mål för
verksamheten samt om lagstiftning och andra föreskrifter efterlevts.
Nämndens räkenskaper bedöms ge en rättvisande bild av
verksamhetens resultat och ekonomisk ställning. Räkenskaperna
bedöms vidare vara upprättade i enlighet med lagstiftning och god
redovisningssed.
Den samlade bedömningen är att nämndens styrning, uppföljning
och kontroll av verksamheten i huvudsak har varit tillräcklig.
Nämnden kan dock med fördel utveckla dokumentationen av
genomförda kontroller och de avvikelser som påträffats.
De granskningar som revisionen har genomfört under året visar på
vissa utvecklingsområden. Förvaltningen arbetar kontinuerligt med
att uppmärksamma och åtgärda de rekommendationer som
revisionen lyfter fram.
Bilagor
-
165kb Ladda ner dokument
-
495kb Ladda ner dokument
-
-
Stockholms stad genomför regelbundna medarbetarundersökningar.
Enkäten är ett stöd för att föra en dialog både om det som fungerar
bra och ska vårdas, och det som behöver utvecklas. Resultatet av
dialogen ska utmynna i att handlingsplaner tas fram på
respektive enhet och utgör ett av flera underlag för verksamhetsutveckling.
Årets resultat av kyrkogårdsförvaltningens medarbetarenkät visar
att Aktivt medskapandeindex (AMI) ligger kvar på samma nivå som
föregående år. Svarsfrekvensen däremot minskade från förra årets
83 procent till 74 procent i år.
Förvaltningen arbetar kontinuerligt med att säkerställa en
tillfredsställande psykologisk, social och fysisk arbetsmiljö.
Psykosociala skyddsronder vid enheterna har påbörjats för att
ytterligare undersöka hur medarbetarna upplever sitt arbete och sin
arbetssituation. En gemensam arbetsmiljöutbildning för samtliga
medarbetare är planerad till oktober 2022.
Eftersom svarsfrekvensen i årets medarbetarenkät var lägre än förra
året behöver förvaltningen arbeta aktivt för att den ska öka nästa år.
Bilagor
-
173kb Ladda ner dokument
-
-
§ 11
Förvaltningschefens information
-
Se § 3.